Tým našich učitelů a vychovatelů se skládá z profesionálních pracovníků vybíraných dle nejpřísnějších kritérií, aby pomohli rozvíjet děti k všestranným zájmům a k odborným znalostem potřebných v životě.
Jsem řeholník augustinián a pracovat ve škole sv. Augustina je pro mě povolání a zároveň příležitost předávat a dostávat lásku: „Povinnost učit je důsledek lásky k lidem; povinnost učit se je důsledkem lásky k pravdě.“ (sv. Augustin).
Studoval jsem teologii a masovou komunikaci. Pracoval jsem v augustiniánských školách ve Španělsku a v Brazílii. Od roku 2009 se snažím upevnit základy naší první školy v ČR. Zastávám názor, že nejdůležitější, co máme ve škole, jsou lidi: děti, učitelé, rodiče a prarodiče. Považuji školu za velkou rodinu, kde by každý měl najít své místo.
Ve škole se snažím vidět to nejkrásnější, co je v člověku, a zároveň to podporovat. S radostí a nadějí!
MATEŘSKÁ ŠKOLA
Vystudovala jsem Vyšší odbornou školu pedagogickou zaměřenou na předškolní a mimoškolní pedagogiku, uprostřed krásného údolí ve Svatém Janu pod Skalou. Dále jsem pokračovala ve studiu studijního oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. V posledních pěti letech jsem působila jako učitelka v mateřské škole se sluchově postiženými dětmi. Pracovat ve školce sv. Augustina vnímám jako příležitost být v prostředí, které vychází z křesťanských hodnot. Je pro mne radostí, stát se průvodcem prvních nejdůležitějších kroků (i roků) dítěte.
Ve škole sv. Augustina s radostí pracuji od roku 2015.
Vystudovala jsem obor Učitelství pro MŠ na Pedagogické fakultě UPOL. Cesta k vysněné profesi byla sice poněkud klikatá (vedla přes živé i mrtvé jazyky, včetně jejich zvukové stránky), ale nakonec jsem konečně zakotvila tam, kam mě to táhlo už od dětství.
Mimo školu (ale i v ní) jsem většinou k vidění s objektivem před obličejem. Hodně se věnuji skautingu a farnosti.
Vystudovala jsem křesťanskou filozofii na Teologické Fakultě TU v Bratislavě. Jsem vdaná a mám 2 děti. Po narození dětí jsem se začala víc zajímat o předškolní vzdělávání. V roce 2013-14 jsem si rozšířila svoje vzdělání o studium předškolní pedagogiky a vychovatelství na Jaboku v Praze. Od roku 2014 pracuji ve Škole sv. Augustina. Ráda trávím čas se svou rodinou, mám ráda hudbu, přírodu a moc ráda cestuji.
Vystudovala jsem VŠ v Hradci Králové obor učitelství pro 2. stupeň VV-ČJ.Pak jsem absolovala mnoho různých kurzů a dalšího vzdělání.
Práci s dětmi se věnuji od svých 17. let, kdy jsem poprvé jela na tábor jako praktikantka. Od té doby (s přestávkou, kdy byly mé děti malé) jezdím na tábory dosud.
Všechny mé děti navštěvují školu sv. Augustina a jsou zde velmi spokojené. I díky nim se postupně stále více seznamuji s osobností sv. Augustina. Jeho složitá cesta k poznání Boží velikosti mě oslovuje.
Na škole sv. Augustina mě od prvního setkání fascinovala snaha chválit, povzbuzovat a ukazovat směr k dalším cílům. Výchova nejen k vzdělání, ale zaměření se i na charakter jedince je mi blízké.
madla@skolasvatehoaugustina.cz
Jsem sestra karmelitka a patřím do Institutu sester karmelitek sv. Terezie z Florencie.
Pocházím z italské Verony. Vystudovala jsem v Padově Vysokou školu pedagogickou pro učitelky mateřské školy a před vstupem do kláštera jsem pracovala v mateřské škole ve Veroně. Jako řeholní sestra jsem pak pracovala v naší mateřské škole v Prato v Toskánsku.
V roce 2020 jsem se přestěhovala do Prahy a Otec Juan mně hned dovolil pracovat jako dobrovolnice ve školce sv. Augustina, takže jsem se začala učit češtinu v kurzu, ale i v praxi. Teprve potom jsem nastoupila jako učitelka.
Mám se tady v Praze výborně, jsem velmi spokojená. Poznání další kultury mi rozšiřuje pohled na život a je velmi obohacující, považuji to za Boží dar. Jsem vděčná, že můžu být s dětmi: jejich důvěra a otevřenost mě přivádí blíže k Bohu, jejich zvědavost mě fascinuje. Snažím se, aby se cítily vítány a milovány, protože si myslím, že to je základ pro klidný a sebevědomý růst směrem k životu.
francesca@skolasvatehoaugustina.cz
Jsem absolventem Vyšší odborné školy pedagogické – obor sociální pedagogika. Věřím, že hodnoty a principy Augustiniánské pedagogiky mohou hluboce ovlivnit výuku a vztah k dětem.
tereza@skolasvatehoaugustina.cz
ZÁKLADNÍ ŠKOLA
Vystudovala jsem obor učitelství 1. stupně se specializací na matematiku na Masarykově univerzitě v Brně. V Brně jsem 4 roky pracovala na základní škole a vystřídala jsem skoro všechny třídy 1. st. Poté jsem pracovala rok na ZŠ v Praze, a pak odešla na mateřskou dovolenou. S praxí jsem i nadále byla ve spojení díky různým seminářům a záskokům na školách. Sama mám tři děti, takže vidím vzdělávání z pohledu učitele i maminky.
Stát se učitelkou bylo pro mě přirozené rozhodnutí, učit děti mě především baví. Nikdy jsem ani neuvažovala o jiné práci. Interakce s dětmi, jejich svět, nadšení a opravdovost přináší do mé práce radost. Těší mě vzájemné obohacení a kreativnost.
Učím ve škole sv. Augustina protože mě k tomu Bůh povolal. Dostala jsem to jako Jeho veliký dar a každý den za něj Bohu děkuji. Krásně vyjadřuje augustiniánskou pedagogiku její symbol – kniha a srdce. Otevřená kniha ukazující stálou touhu po poznání pravdy, učí nás myslet a vzájemně se sdílet. Srdce, které touží po hloubce a přátelství, je zodpovědné a učí se milovat. Jejich vzájemná propojenost nám stále připomíná důležitost sloučení obou složek: myslet a milovat. Stále hlouběji poznávám augustiniánskou pedagogiku a s velkou vnitřní radostí stále objevuji jak je mi tato pedagogika srdcem blízká a vidím v ní svůj vnitřní ideál.
Budu se těšit na společenství, osobní vztahy, důvěru, otevřenost a vzájemnou spolupráci.
Škola svatého Augustina je pro mě darem a požehnáním.
Těší mě, když děti s radostí, chutí a bez obav chodí do školy.
Škola sv. Augustina mi vstoupila do života nejen jako matce tří dětí, ale i jako učitelce prvního stupně. Od té doby mě tato škola povzbuzuje v tom, abych své nadšení z učení se předávala dál. Zároveň mě učí, jak přijímat své nedostatky, rozvíjet své dary a také zdolávat těžké překážky.
zuzana@skolasvatehoaugustina.cz
Vystudovala jsem učitelství pro 1. stupeň na Pedagogické fakultě UK, hned po ukončení studia jsem nastoupila ještě na Filozofickou fakultu UP v Olomouci, kde jsem studovala překlad a tlumočení angličtiny. Na Škole sv. Augustina jsem krátce učila už během studia a ráda jsem se sem od září 2022 vrátila. Snažím se učit tak, aby bylo učivo co nejvíce navázané na realitu, aby děti měly možnost ho rozkrývat samy a aby se u toho učily kriticky uvažovat. Vážím si toho, že škola tu není jen o výuce a výsledcích, ale že také žákům i učitelům poskytuje prostor pro budování dobrých vztahů a celkový rozvoj osobnosti.
Patřím do řeholní společnosti, která se nazývá Společnost sester Ježíšových. Pocházím z Moravy a vystudovala jsem pedagogickou fakultu v Olomouci, obor učitelství na 1. st. ZŠ a anglický jazyk na 1. st. ZŠ. Práce třídní učitelky na církevní augustiniánské škole mě těší a snažím se, aby si děti vybudovaly dobré a pevné základy pro další osobní, profesní, společenský i duchovní život. Od r. 2011, kdy jsem zde nastoupila, jsem sedm let pracovala jako vychovatelka a učitelka náboženství ve školce, což byla krásná zkušenost a dobrá příprava na současnou práci třídní učitelky na prvním stupni.
Vystudovala jsem obor Český jazyk a literatura – učitelství pro střední školy na FF UK v Praze a věnovala jsem se výuce češtiny pro cizince. V momentě, kdy jsem se začala zajímat o možnosti školního vzdělání pro své nejstarší dítě, mi do života vstoupila Škola svatého Augustina – nejprve jako rodiči žáka, poté jako lektorce zájmového kroužku. Důvěra v kvalitu vzdělání a duchovní rozměr školy se nakonec protnuly s mým oborem a začala jsem zde působit jako učitelka češtiny. Mým cílem je zprostředkovat dětem taje i úskalí češtiny tak, aby se v ní bezpečně orientovaly, naučily se kultivovaně komunikovat a pochopily, že znát mateřštinu není jen povinná nutnost, ale také velká síla a radost.
Jmenuji se Veronika Macounová a ve škole svatého Augustina vyučuji zeměpis a matematiku. Zeměpis jsem studovala na Přírodovědecké fakultě, kde mě naučili, že není potřebné přesně lokalizovat každou vesničku na planetě, ale mnohem důležitější je si položit otázku, proč v dané oblasti vůbec někdo chce žít a jaký je asi jeho život. V matematice, podobně jako v zeměpise, se zaměřuji na rozvoj logického myšlení, díky kterému můžeme být ve světě soběstačnější a úspěšnější. Učení mě moc baví, takže se snažím stále vzdělávat, abych se mohla i já posouvat dál.
Ve Škole svatého Augustina vyučuji od roku 2014. Škola se však stala součástí mého života od prvních dnů svého fungování v Praze, původně prostřednictvím mého syna, který se stal jejím žákem, a později i dcery. Svým způsobem tak znám fungování školy z pohledu žáků, učitele i rodiče. Těší mě každý den práce s dětmi v této škole, kterou považuji za velmi kvalitní vzdělávací institut.
Ve škole sv. Augustina učím už pár let a stále mě to v téhle škole baví. Jsem vyučující přírodopisu. Snažím se ve svých hodinách předávat praktické informace, např. kterou žábu olizovat a kterou ne. Věřím totiž, že každý si v tomto předmětu může najít zalíbení a sféru, která je mu nejbližší.
STŘEDNÍ ŠKOLA (GYMA)
Po maturitě jsem šla studovat VŠCHT (obor chemie), a protože jsem od začátku měla v plánu učit, doplnila jsem si odborné vzdělání také o učitelství chemie a matematiky na PřF JU. Ve svém volném čase se již mnoho let věnuji dětem ze sociálně znevýhodněných rodin, což je věc, která mě baví a naplňuje. Stejně tak si užívám zapojení do všemožných aktivit pro mládež v rámci (nejen) budějovické diecéze. Minulý rok jsem také absolvovala evangelizační školu modlitby Jeunesse Lumiere,kterou jako projekt „od mladých pro mladé“ založil otec Daniel Ange. Práce s dětmi a mládeží mě tedy provází v různých formách již mnoho let a musím říci, že v ní nacházím stále nové a nové výzvy a překvapení.
Nabídka učit na škole sv. Augustina mě zaujala mj. proto, že se zde ke studentům přistupuje jako k celistvým osobnostem. A tak i když se jako pedagogové snažíme předat studentům co nejvíce znalostí a dovedností, těší mě, že můžeme spolu s nimi prožívat spoustu dalších věcí a že se snažíme, aby naši absolventi odcházeli do dalšího života jako sebevědomí lidé, kteří vědí, že jejich život má smysl, kteří dokáží ocenit přátelství a kteří se v životě neztratí.
Studia na FF MU oboru anglistika a amerikanistika v Brně jsem se věnovala přípravě kurzů angličtiny pro dospělé. Také jsem působila jako lektor a manažer intenzivních jazykových kurzů ve Velké Británii. Mé dcery mě přivedly na myšlenku zorganizovat kurzy i pro malé děti. Zjistila jsem, že práce s dětmi mě naplňuje, a proto jsem přijala nabídku učit na škole sv. Augustina.
V této škole jsem nejvíce nadšena z duchovního rozměru, který je zde viditelný jak mezi kolegy, tak mezi dětmi a rodiči. Vše zaštiťuje pan ředitel, díky němuž zde panuje velmi demokratické společenství, kdy každý má možnost spolurozhodovat o budoucnosti naší školy.
Dětem se snažím angličtinu přiblížit nejen výukou v lavicích, ale hlavně formou projektů, díky kterým hrajeme divadlo, natáčíme filmy nebo vytváříme literárně-výtvarné práce. Věřím totiž, že jazyk je nutné dětem zprostředkovávat nejen z učebnic, ale hlavně pomocí kultury dané země, která je od jazyku neoddělitelná.
Angelika@skolasvatehoaugustina.cz
Pocházím z města Viotá-Kolumbie, které je známé zejména pěstováním nejjemnější kávy na světě.
Během doktorského studia jsem, soukromě a na CZU (České zemědělské univerzitě), učila španělštinu a, později i na různých jazykových, středních a základních školách jako rodilá mluvčí. Zúčastnila jsem se několika kurzů pro učitelé španělského jazyka.
Učení mě velmi naplňuje a jsem vděčná Bohu, že mi přivedl na tuto školu, kde jsem doslova našla opravdovou soudržnost a rodinné prostředí, kde je každý připraven pomoct druhému a kde děti se učí ctít morální hodnoty, které jsou pro mě velmi důležité. Chci, aby ve mně viděli člověka, který je vždy připraven jim pomáhat a na kterého se mohou se důvěrou obrátit.
Yaneth@skolasvatehoaugustina.cz
DALŠÍ UČITELÉ ŠKOLY
Jsem řeholní sestra ze Společnosti sester Ježíšových. Pocházím z Prahy a na pražské pedagogické fakultě UK jsem také vystudovala obor Český jazyk a literatura/Výtvarná výchova. Tento obor byl zahrnut pod studijní program Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro ZŠ a SŠ. Na olomoucké teologické fakultě UP jsem později absolvovala bakalářský obor Teologické nauky. Ve škole sv. Augustina působím jako učitelka českého jazyka a výtvarné výchovy. Velmi mě těší, že augustiniánská pedagogika klade důraz na rozměr niternosti a společenství. Osobně vnímám vzdělání srdce jako základ pedagogické činnosti.
Narodila jsem se a vyrostla jsem v New Yorku, je to velké město, které je mi dodnes blízké. Studovala jsem ruskou literaturu (Columbia University, University of California, Berkeley) a právo (Boalt Hall, University of California). S manželem, který je původně z Prahy, jsme se seznámili v Kalifornii při hodině staroslovenštiny. Při studiu jsem učila dospělé. O vzdělávání dětí jsem se začala zajímat po narození svých dcer.
Jako dítě jsem chodila do školy ráda a tak se snažím předávat svou radost z učení dále. Samozřejmě chci, aby děti, které učím, se naučily všechny potřebné dovednosti. Ale také se snažím, aby přitom rozvíjely své schopnosti pracovat sami i ve skupině, dodržovat pravidla, vnímat sebe i jiné, hrát si, umět vyhrávat i prohrávat.
Na škole sv. Augustina se mi líbí snaha vytvořit společenství, které má společnou víru a hodnoty, ale které respektuje individualitu lidí, kteří jsou jeho součástí.
Vystudovala jsem Kansas State University s bakalářským titulem v oboru vzdělávání v cizích jazyku a magisterský titul v oboru francouzský jazyk a literatura se specializaci na akvizici druhého jazyka. Ve Spojených státech jsem učila studenty všech věkových kategorií od základních a středních škol až po vysoké školy. Od přestěhování do Prahy před 16 lety jsem působila jako školitel metodologie pro rodilé mluvčí (TEFL), vyučovala jsem angličtinu jak v soukromých firmách tak i na státních a soukromých školách. Pro Cambridge ESOL jsem působila jako konzultant a vedla jsem workshopy pro vzdělávání učitelů v ČR, SR, Maďarsku, Polsku a Litvě. Mým koníčkem je oblast motivace studentu a jejich angažovanost. S manželem a třemi dětmi jsme aktivními členy kostela sv. Tomáše, kde vedu program náboženské výchovy pro děti v anglické komunitě.
Narodila jsem se a žiji v Praze 4. Když jsem navštěvovala Gymnázium Budějovická, netušila jsem, že v budově, okolo které jsem denně jezdila do školy, budu jednou pracovat. Vystudovala jsem na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy obor Vychovatelství a poté magisterské studium obor Speciální pedagogika a Výchova ke zdraví.
Pracovala jsem 15 let ve firmách zaměřující se na vzdělávání dospělých. Poté jsem působila 6 let jako pedagožka v mateřské škole a doplňovala jsem si vzdělání v oblasti výuky českého jazyka pro děti s odlišným mateřským jazykem. Získala jsem kvalifikaci logopedického asistenta. Jako zastupující ředitelku MŠ jsem využila i své znalosti z práce ve vzdělávání dospělých a managementu.
Chtěla bych se podílet na dalším rozvoji škol sv. Augustina, a to v oblasti týkající se zvyšování zdravotní, bezpečnostní a sociální gramotnosti celé výchovně-vzdělávací komunity, spolupracovat při tom se všemi v rámci školního poradenského pracoviště a samozřejmě hlavně učit.
Působím ve škole též jako školní metodička prevence a od tohoto školního roku si prohlubuji kvalifikaci dalším specializačním studiem.
Motto:
Pedagogem se člověk nestává pouze na základě dlouholetého studia, nýbrž zejména svobodným rozhodnutím.
Moje cesta k učitelské profesi nebyla úplně jednoduchá. Akademický titul Ing. prozrazuje, že pedagogické vzdělání jsem si musela dodatečně doplnit.
Po ukončení studia Technické univerzity v Liberci, jsem se od výuky strojového pletení, přes organizování kurzů účetnictví a výpočetní techniky v soukromé firmě, přeorientovala na doučování vlastních i cizích dětí zejména v matematice. Odtud již pak byl jen krůček k mé rekvalifikaci na učitelku matematiky pro druhý a třetí stupeň škol.
Při studiu didaktiky matematiky na Pedagogické fakultě v rámci programu CŽV jsem se poprvé setkala s Hejného metodou její výuky. Koncept metody i osobní setkání s panem Hejným mě nadchly už z toho důvodu, že jsem se při doučování u dětí mnohokrát setkala s velkými obavami a frustrací z neúspěchu. Příčinou jejich problémů byl mnohdy strohý způsob výkladu, omezený na výčet návodných postupů, které žáci nebyli schopni aplikovat na konkrétní zadání. Dojít ke správnému řešení, tak byla pro ně trochu sázka do loterie… Po několika neúspěších při prověrkách, ztratili motivaci k další práci i potřebnou sebedůvěru.
Hejného metoda nabízí žákům v mnoha ohledech diametrálně odlišný přístup. Na rozdíl od klasické frontální výuky- vychází totiž z touhy žáků nalézat řešení vlastní logickou úvahou. Žáci si sami budují matematická schémata prací ve vhodných prostředích a objevují tak zákonitosti matematiky a její strukturu. Po několika letech výuky tímto způsobem se odvažuji tvrdit, že tento styl práce je pro ně cennou životní zkušeností.
Tělesná výchova je předmět, na který se mají děti těšit, má být zábavný a mají v něm objevit své vlastní schopnosti a dovednosti. Snažím se děti seznámit s řadou nových sportů (např. Kinball), v zimě pořádáme lyžařské kurzy pro co největší počet žáků. Také se zúčastňujeme různých sportovních soutěží.
Jmenuji se Pavel Koronthály. Vystudoval jsem obory latina a religionistika na FF UK, katolickou teologii na KTF UK (licenciát v oboru patristika) a kontrabas na Konzervatoři Jaroslava Ježka. Ve Škole svatého Augustina učím Latinský jazyk a Hudební výchovu. Ve školství pracuji od roku 2010, učím také na Arcibiskupském gymnáziu. Práce se studenty je pro mě naplňující díky vzájemné komunikaci s dětmi, věřím, že se vzájemně můžeme hodně naučit.
Prostřednictvím předmětu Latinský jazyk se snažím přivést studenty nejen k alespoň základní znalosti tohoto krásného jazyka (a přispět tak mimo jiné ke kultivaci jejich jazykových dovedností), ale také k poznání antické kultury, reálií i literatury, které stojí v základech naší civilizace. Během hodin hudební výchovy se snažím dát dětem prostor k vlastnímu vyjádření a uvolnění pomocí zpěvu či hry na nástroje, ale také je seznamuji se základy hudební nauky a dějin hudby tak, aby získaly základní znalosti a širší historický a kulturní kontext.
Kromě pedagogické činnosti mám na naší škole na starosti také kariérní poradenství pro studenty gymnázia. Jsem tedy studentům k dispozici, pokud by se mnou chtěli probrat možnosti dalšího studia po maturitě, pokud si nejsou jisti, která škola by pro ně byla vhodná, nebo pokud je zajímá, jak studium na dané škole probíhá. Snažím se také studentům zajistit informace o možnostech studia v zahraničí, o stážích, exkurzích či dnech otevřených dveří různých škol a institucí. Pro tyto potřeby nabízím možnost konzultací. K dispozici jsem vždy v úterý a ve čtvrtek, konkrétní časy jsou upřesněny dle aktuálních možností na nástěnce u mého kabinetu (modré patro).
sanna@skolasvatehoaugustina.cz
Absolvoval jsem v oboru sinologie na Ústavu Dálného východu Filosofické fakulty University Karlovy. Nebyla původně moje volba, ale jsem za to Bohu velmi vděčný. Obdobně to pak pokračovalo celou moji profesní dráhu: žádné ze zaměstnání, která jsem vykonával, jsem si sám aktivně nehledal, ale pociťuji obrovskou vděčnost za to, co všechno nesmírně zajímavého jsem mohl dělat, zažít, naučit se, poznat. Potkal jsem díky své znalosti Číny a čínštiny velké množství pozoruhodných lidí, míst, oborů, žil jsem sám nebo později s rodinou více než 5 let na různých místech v Číně, pracoval pro nejrůznější zajímavé firmy a instituce a mimo jiné také vyučoval na několika typech škol od čínské MŠ, přes ZŠ, SŠ, soukromé jazykovky, až po čínskou i českou VŠ. Všechno to díky nabídkám, které přišly v pravý čas. A tak jsem se dostal i do naší školy. S otcem Juanem jsem se seznámil před mnoha lety, když jsme s mojí tehdejší snoubenkou hledali velký kostel pro naši svatbu. Po letech jeden z našich čtyř synů nastoupil Božím řízením do 6. třídy Školy svatého Augustina. Otec Juan, kterého jsme do té doby vídali jen sporadicky jednou za pár let, se mě zeptal, jestli bych nechtěl v naší škole vyučovat čínštinu. Chtěl! Považuji to za jeden z nesčetných darů, které mi Bůh připravil. Učit mě velmi obohacuje, nabíjí mě zájem a zvídavost žáků a studentů, od nich a jejich prostřednictvím se neustále něčemu učím. Naše společné poznávání čínštiny a Číny je pro mne (a doufám, že i pro ně) jedno velké krásné vzrušující dobrodružství. Komunitní charakter Školy svatého Augustina nám pro to poskytuje velmi příjemné prostředí a zázemí. Vážím se velmi toho, že mohu být součástí tohoto krásného společenství žáků, studentů, jejich rodin a zaměstnanců školy. Díky Bohu za to!
Jsem diplomovaný pedagog (učitel základní školy) se specializací v hudební nauce na Universitě v Cádizu. Studoval jsem hru na piano na konzervatoři Manuela de Fally (a získal jsem odborný titul). 5 měsíců studoval jsem na Masarykově universitě v Brně díky programu Erasmus a tam to bylo, kdy jsem se zamiloval do naší země. Více než 15 let poskytuju jednotlivé hodiny hry na piano a v různých létech také jsem učil hodiny španělštiny. Říká se, že neexistuje nic, co by ho dělalo šťastnějším, než učit se zábavou své studenty, se snahou vytvářet vždy studijní látku podle individuálních potřeb studenta.
Vystudovala jsem češtinu a němčinu na FF MU v Brně. Pracovala jsem jako redaktorka, překladatelka, knihovnice a lektorka. Během rodičovské jsem začala učit také cizojazyčné děti. V současnosti působím ve škole jako asistentka pedagoga a pomáhám dětem především s češtinou.
Velmi mě těší otevřenost naší školy, schopnost a snaha hledat a poskytovat dětem podporu nejen při vzdělávání jako takovém, ale i při rozvoji jejich osobnosti. Je pro mě obohacující být součástí procesu utváření lidskosti a hledání Boha v každodenním, zdánlivě malém školním dění.
Jmenuji se Lada Mladá, vystudovala jsem Pedagogickou fakultu Univerzity Karlovy v Praze, obor Učitelství pro první stupeň se specializací na hudební výchovu. Této škole předcházelo studium Střední odborné školy pedagogické v Čáslavi, taktéž se specializací na hudební výchovu. Zároveň se základní a střední školou jsem absolvovala I. a II. stupeň základního studia hry na klavír, dále pak I. stupeň oboru sólový zpěv.
Učitelství je pro mě více posláním než jen pouhou prací, snažím se do něj vkládat to nejlepší, co v sobě mám. Dětem se snažím být partnerem, nabízím jim učivo, ale objevování nechávám co nejvíce na nich. Aktivizuji, motivuji a nabízím činnosti tak, aby děti přirozeně uspokojily svou touhu po poznání.
Škola sv. Augustina nabízí dětem úžasný start do života, což je dáno principy vycházejícími z augustiniánské pedagogiky, na kterých škola stojí a já s nimi souzním – láska, důvěra, úcta, zodpovědnost. Ve škole je dobrý a spolupracující kolektiv učitelů. Panuje tu bezpečná a klidná atmosféra, ve které se děti nemusí obávat chyby. (Nejen) pro tyto důvody jsem chtěla být učitelem ve škole sv. Augustina.
Chci být pro Vaše děti dobrým průvodcem, přítelem a rádcem. Chci, aby Vaše děti měly z objevování radost. Chci, aby se Vaše děti na život ve škole pouze nepřipravovaly, ale aby ho se spolužáky a se mnou plně žily…a k tomu mi dopomáhej Bůh.
Jmenuji se Klára Šleglová a vystudovala jsem Učitelství 1. stupně a Speciální pedagogiku, obojí na PedF UK v Praze. Ve škole sv. Augustina pracuji moc ráda, protože věřím, že hodnoty a výchova srdce jsou vedle klasického školního učení nesmírně důležité. Baví mě dětská tvořivost a při vyučování se snažím klást důraz na rozvoj samostatného kritického myšlení. Mou srdeční záležitostí je didaktika matematiky a mým přáním je zprostředkovat lásku k objevování (matematického) světa dětem.
Momentálně jsem na rodičovské doma s dětmi. Potkat mě můžete při setkáních Školy rodičů nebo kolem školního sborečku.
Klara@skolasvatehoaugustina.cz
Věřím tomu, že matematika je tak široká vědní disciplína, že si v ní každý žák může najít oblast, která ho bude bavit, ať už je to počítání, logické úvahy a hry nebo geometrie. Líbí se mi konstruktivistický přístup Hejného metody, která dbá především na porozumění látce. Hodiny ráda vedu pestře a snažím se žáky zapojovat do výuky co nejvíce – diskuze, skupinové práce či výukové hry jsou běžnou součástí výuky. Hned od prvního dne na škole svatého Augustina vnímám zdejší příjemnou atmosféru, která je základem pro jakoukoli cestu za poznáním. Jsem vděčná, že mohu učit právě tady.
ŠKOLNÍ DRUŽINA
Snažím se, aby pro děti byla školní družina místem aktivního odpočinku, setkávání, navazování nových přátelství a pomoci druhým.
Ve škole sv. Augustína pracuji jako vychovatelka. Jsem ráda, že mohu pracovat s dětmi, mezi rodiči je dobrá komunikace. Dětem se snažím přiblížit ruční práce a snahu navazování přátelství a pomoci druhým.
DALŠÍ ZAMĚSTNANCI ŠKOLY
V šesti letech jsem se s příchodem do první třídy (díky paní učitelce Pavle Stračovské) rozhodla, že určitě není lepší povolání, než být učitelkou. V tom mě utvrzovali další a další mí výborní učitelé (a ti méně skvělí mi zase ukazovali, jaký by učitel být neměl, což bylo také velmi poučné). Střední pedagogická škola i pedagogická fakulta mě od mého cíle neodradily a vrchovatě jsem v kantorském povolání našla všechno, co mě baví:
svět kolem mě, věci, příroda, lidé se svou různorodostí, jejich vztahy, politické dění, přijímání odpovědnosti za výchovu a výuku svěřenců, osobní pronikání (aspoň trochu) do různých zajímavých odborných profesí, kulturní dění a tvořivost všeho druhu, sport, seznamování se s jinými zeměmi, jazyky, historií i kulturou, rozmanitá organizátorská činnost, možnost uplatňování hravosti a fantazie, které jsou mi bytostně vlastní a mnoho dalšího…
To vše jsem mohla zažívat a provozovat při své práci na všech stupních našeho školství na pozici vyučující, ředitele školy, v metodických a inspekčních funkcích v oboru pedagogiky i při zakládání nových typů vzdělávání (církevní školství, domácí vzdělávání, vzdělávání katechetů) a nyní také i ve škole sv. Augustina.
Jmenuji se Ivan Dyba, vystudoval jsem tehdejší Univerzitu J.E. Purkyně (nynější Masarykovu Univerzitu), obor základní geologie, geochemie a ložisková geologie, získal jsem titul Mgr.
Vzdělání chápu jako neustálé snažení se dopátrat se pravdy, nových poznatků, rozšiřovat své obzory, posouvat vědění dopředu. Pomáhá nám efektivněji pracovat, lépe se orientovat v současném světě.
Moje práce ve Škole sv. Augustina mě velice naplňuje, nejen svým obsahem, ale i kontaktem se svými kolegy a kolegyněmi, s žáky, jejich rodiči a prarodiči. Cítím se užitečným, moje práce má smysl, je různorodá, je prodchnutá Božím slovem, Boží přítomností, nadčasovostí. Vždy budu děkovat Bohu i jemu, že jsem se do této školy dostal a mohu v ní pracovat.
Projekt s názvem Šablony II OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt rozvíjí proinkluzivní prostředí v (MŠ/ZŠ) prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků.
Projekt s názvem Šablony OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt byl realizován v období od 1. 9. 2020 do 31. 8. 2022 a byl zaměřen na rozvoj proinkluzivního prostředí v MŠ/ZŠ prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků. V rámci projektu byly realizovány následující aktivity: dvojjazyčný asistent, projektová výuka, stáže pedagogických pracovníků, odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí ve školách, komunitně osvětová setkání.
© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina