Motto:
„Povinnost učit je důsledek lásky k lidem; povinnost učit se je důsledkem lásky k pravdě.“
Sv. Augustin
Školní poradenské pracoviště (dále jen ŠPP) škol sv. Augustina představuje vzájemně propojený celek výchovné oblasti školy (výchovné a kariérové poradenství), preventivní oblasti školy (primární prevence) a vzdělávací oblasti (speciálně pedagogická a psychologická podpora). Veškeré poradenské služby jsou poskytovány všem žákům školy a jejich zákonným zástupcům. Poradenské služby mohou využít i pedagogičtí a nepedagogičtí pracovníci školy.
Výchovný (poradenský) a preventivní tým je složený z ředitele školy, výchovného poradce, školního metodika prevence, třídních učitelů a učitelek. Další poradenské služby pak v rámci ŠPP zajišťuje školní psycholog a školní speciální pedagog (podrobná pracovní náplň a nabízené služby jsou uvedeny v Příloze č. 1).
Ve škole jsou zajišťovány poradenské služby v rozsahu odpovídajícím počtu a vzdělávacím potřebám dětí a žáků MŠ, ZŠA (1. stupeň a 2. stupeň) a GYMA zaměřené zejména na:
- konzultace a pomoc žákům, rodičům i pracovníkům školy v obtížných situacích
- pomoc při řešení aktuálních výchovných problémů a konfliktů na škole
- poskytování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími a žákům dlouhodobě nemocných, sledování a vyhodnocování účinnosti zvolených podpůrných opatření
- posuzování školní připravenosti, sledování školní úspěšnosti žáků
- zjišťování příčin školní neúspěšnosti a hledání cesty k jejich odstraňování
- kariérové poradenství spojující vzdělávací, informační a poradenskou podporu k vhodné volbě vzdělávací cesty a pozdějšímu profesnímu uplatnění
- podporu vzdělávání a sociálního začleňování žáků z odlišného kulturního prostředí
a s odlišnými životními podmínkami
- podporu vzdělávání žáků nadaných a mimořádně nadaných
- průběžnou a dlouhodobou péči o žáky s výchovnými či vzdělávacími obtížemi a vytváření příznivého sociálního klimatu pro přijímání kulturních a jiných odlišností ve škole
a školském zařízení
- včasnou intervenci při aktuálních problémech u jednotlivých žáků a třídních kolektivů,
- předcházení všem formám rizikového chování včetně různých forem šikany
a diskriminace
- průběžné vyhodnocování účinnosti preventivních programů uskutečňovaných školou
- metodickou podporu učitelům při použití psychologických a speciálně pedagogických postupů ve vzdělávací činnosti školy
- spolupráci a komunikaci mezi školou a zákonnými zástupci
- zajišťování speciálních pomůcek, pracovních sešitů a speciálních učebnic
- spolupráci školy při poskytování poradenských služeb se školskými poradenskými zařízeními (KPPP Praha 7) a dalšími organizacemi (komunikace s poradenskými, terapeutickými, preventivními a krizovými zařízeními, s orgány péče o dítě a sociálními kurátory)
VÝCHOVNÝ PORADCE
Jméno: P. Mgr. Juan Provecho, OSA
Telefon: 602 684 538
E-mail: juan@skolasvatehoaugustina.cz
Základní služby:
– konzultace a péče o žáky v tíživých životních situacích.
– pomoc pedagogům při řešení výchovných problémů a konfliktů na škole
– sledování sociálního klimatu na škole
– evidování neomluvených absencí žáků a výchovných opatření
– vedení pohovorů s žáky a jejich zákonnými zástupci, svolávání výchovných komisí
– zpracování zpráv na odbor sociálně-právní ochrany dětí, policii, soudy
– spolupráce s orgány péče o dítě, sociálními kurátory, výchovnými středisky, krizovým centrem
ŠKOLNÍ METODIK PREVENCE
Jméno: Mgr. Michaela Zárubová
Telefon: 728 52 00 32
E-mail: michaela@skolasvatehoaugustina.cz
Základní služby:
- sledování aktuální situace na škole a možnosti uplatňování primární prevence.
– tvorba, realizace a následná evaluace školního preventivního programu spolu s dalšími pracovníky ŠPP
– metodická podpora pedagogům a rodičům při řešení rizikového chování
– rozpoznání varovných signálů problémů u žáků a hledání pomoci u dalších odborníků
– konzultace při podezření na užívání návykových látek
– propagace zdravého životního stylu, posilování zdravotní, bezpečnostní a sociální gramotnosti
– spolupráce s poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými zařízeními, která působí v oblasti prevence rizikového chování (výčet rizikového chování viz Příloha 2)
ŠKOLNÍ PSYCHOLOG
Jméno: PhDr. Eva Chalupová, Ph.D.
Telefon: 602 301 903
E-mail: psycholog@skolasvatehoaugustina.cz
Základní služby:
– diagnostika výchovných a výukových problémů žáků
– konzultace s pedagogy a rodiči, krizová intervence podle potřeby
– posouzení školní zralosti dětí v předškolním období
– poradenské rozhovory (krizová intervence, pomoc žákům, pedagogům, rodičům)
– spolupráce s rodiči a zákonnými zástupci žáků při navrhování a realizaci vhodných podpůrných opatření pro žáky
– Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování
– spolupráce v oblasti kariérového poradenství
– spolupráce s výchovným poradcem a školním metodikem prevence
SPECIÁLNÍ PEDAGOG
Jméno: Mgr. Michaela Zárubová
Telefon: 728 52 00 32
E-mail: michaela@skolasvatehoaugustina.cz
Základní služby:
– speciálně pedagogická intervence pro žáky s poruchami učení a chování.
– péče o žáky s poruchami komunikace, s odlišnými životními podmínkami, z jiného kulturního prostředí a žáky dlouhodobě nemocné
– sledování úspěšnosti žáků ve třídách, krizová intervence
– konzultace s rodiči, třídními učiteli, asistenty a dalšími pedagogy, podpora při tvorbě Plánů pedagogické podpory a IVP
– testy rizika poruch čtení a psaní pro žáky 1. ročníku, příprava zápisu do 1. třídy
– zajišťování speciálních pomůcek, didaktických a diagnostických materiálů
– spolupráce se SPC a PPP při návrzích na Doporučení podpůrných opatření pro žáky se SVP
KARIÉROVÝ PORADCE
Jméno: Mgr. Pavel Koronthály
Telefon: 776 886 126
E-mail: PavelK@skolasvatehoaugustina.cz
Základní služby:
– poradenská pomoc v oblasti volby povolání a kariérového poradenství.
– kariérové poradenství – výběr vhodné školy, další nasměrování žáky
– pomoc při volbě dalšího studia na vysokých školách
TŘÍDNÍ UČITEL
Spolupracuje se školním poradenským pracovištěm:
– informuje a dává podnět k diagnostice a následné intervenci v případě výskytu u žáků týkající se:
– změny chování (psychický stav)
– fyzického stavu (podezření z napadení, domácí násilí, sebepoškozování)
– zhoršení prospěchu
– nepravidelné docházky (podezření na záškoláctví)
– změny chování (verbální/neverbální agrese, úzkostné stavy apod.)
– podezření na užití návykové látky či její nalezení (distribuce ve škole),
či podezření či projevu jiného rizikového chování (viz Příloha 2)
– motivuje k vytvoření vnitřních pravidel třídy, která jsou v souladu se školním řádem,
a dbá na jejich důsledné dodržování (vytváření otevřené bezpečné atmosféry a pozitivního sociálního klimatu ve třídě)
– podporuje rozvoj pozitivních sociálních interakcí mezi žáky třídy
– zprostředkovává komunikaci s ostatními členy pedagogického sboru a je garantem spolupráce školy se zákonnými zástupci nezletilých žáků třídy
– získává a udržuje si přehled o osobnostních zvláštnostech žáků třídy a o jejich rodinném zázemí
– podílí se na realizaci Preventivního programu a na pedagogické diagnostice vztahů ve třídě
Příloha č. 1: Náplň práce pracovníků Školního poradenského pracoviště
Dle vyhláška č. 72/2005 Sb. – Vyhláška o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních
Standardní činnosti VÝCHOVNÉHO PORADCE (+ KARIÉROVÉ PORADENSTVÍ)
Poradenské činnosti:
- Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávací a profesní cestě žáků, tj. zejména:
- a)koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství – kariérovým vzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka,
- b)základní skupinová šetření k volbě povolání, administrace, zpracování a interpretace zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků,
- c)individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti ve spolupráci s třídním učitelem,
- d)poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků ve spolupráci s třídním učitelem,
- e)spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy,
- f)zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích krajských poboček Úřadu práce České republiky a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek,
- g)poskytování služeb kariérového poradenství žákům cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.
- Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření v 1. stupni.
- Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských poradenských zařízeních.
- Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
- Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zejména pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona.
Metodické a informační činnosti
- Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy:
- a)v otázkách kariérového rozhodování žáků,
- b)s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory,
- c)s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
- d)s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů,
- e)v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky.
- Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy.
- Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
- Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
- Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
- Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.
Standardní činnosti ŠKOLNÍHO METODIKA PREVENCE
Metodické a koordinační činnosti
- Koordinace tvorby, kontrola, evaluace a participace při realizaci minimálního preventivního programu školy.
- Koordinace a participace na realizaci aktivit školy zaměřených na prevenci záškoláctví, závislostí, násilí, vandalismu, sexuálního zneužívání, zneužívání sektami, rasismu a xenofobie, prekriminálního a kriminálního chování, rizikových projevů sebepoškozování a dalších projevů rizikového chování.
- Metodické vedení činnosti pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování. Vyhledávání a nastavení vhodné podpory směřující k odstranění rizikového chování.
- Koordinace vzdělávání pedagogických pracovníků školy v oblasti prevence rizikového chování.
- Individuální a skupinová práce se žáky a studenty s obtížemi v adaptaci, se sociálně-vztahovými problémy, s rizikovým chováním a problémy, které negativně ovlivňují jejich vzdělávání.
- Koordinace přípravy a realizace aktivit zaměřených na zapojování multikulturních prvků do vzdělávacího procesu a na integraci žáků/cizinců; prioritou v rámci tohoto procesu je prevence rasizmu, xenofobie a dalších jevů, které souvisejí s přijímáním odlišnosti.
- Koordinace spolupráce školy s orgány státní správy a samosprávy, které mají v kompetenci problematiku prevence rizikového chování, s metodikem preventivních aktivit v poradně a s poradenskými, terapeutickými, preventivními, krizovými, a dalšími odbornými pracovišti, zařízeními a institucemi, které působí v oblasti prevence rizikového chování.
- Kontaktování odpovídajícího odborného pracoviště a participace na intervenci a následné péči v případě akutního výskytu rizikového chování.
- Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči specializovaných poradenských zařízení v rámci prevence rizikového chování v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
- Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti školního metodika prevence, navržená a realizovaná opatření.
Informační činnosti
- Zajišťování a předávání odborných informací o problematice rizikového chování, o nabídkách programů a projektů, o metodách a formách specifické primární prevence pedagogickým pracovníkům školy.
- Prezentace výsledků preventivní práce školy, získávání nových odborných informací a zkušeností.
- Vedení a průběžné aktualizování databáze spolupracovníků školy pro oblast prevence rizikového chování, zejména orgánů státní správy a samosprávy, středisek výchovné péče, poskytovatelů sociálních služeb, zdravotnických zařízení, Policie České republiky, orgánů sociálně-právní ochrany dětí, nestátních organizací působící v oblasti prevence, center krizové intervence a dalších zařízení, institucí a jednotlivých odborníků.
- Předávání informací a zpráv o realizovaných preventivních programech zákonným zástupcům, pedagogickým pracovníkům školy a školskému poradenskému zařízení.
- Vedení dokumentace, evidence a administrativa související se standardními činnostmi v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a předávání informací o realizovaných preventivních programech školy pro potřeby zpracování analýz, statistik a krajských plánů prevence.
Poradenské činnosti
- Vyhledávání a orientační šetření žáků s rizikem či projevy rizikového chování; poskytování poradenských služeb těmto žákům a jejich zákonným zástupcům, případně zajišťování péče odpovídajícího odborného pracoviště ve spolupráci s třídními učiteli.
- Spolupráce s třídními učiteli při zachycování varovných signálů spojených s možností rozvoje rizikového chování u jednotlivých žáků a tříd a participace na sledování úrovně rizikových faktorů, které jsou významné pro rozvoj rizikového chování ve škole.
- Příprava podmínek pro integraci žáků se specifickými poruchami chování ve škole a koordinace poskytování poradenských a preventivních služeb těmto žákům školou a specializovanými školskými zařízeními.
Standardní činnosti ŠKOLNÍHO PSYCHOLOGA
- Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence.
- Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci.
Diagnostika a depistáž
- Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
- Depistáž specifických poruch učení v základních a středních školách.
- Diagnostika při vzdělávacích a výchovných problémech žáků.
- Depistáž a diagnostika nadaných dětí.
- Zjišťování sociálního klimatu ve třídě.
- Screening, ankety, dotazníky ve škole.
Konzultační, poradenské a intervenční práce
- Péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, kterým jsou poskytována podpůrná opatření prvního stupně, zejména pomoc při sestavování plánu pedagogické podpory a vedení.
- Péče o žáky, kterým jsou poskytována podpůrná opatření druhého až pátého stupně, zejména pomoc při sestavování individuálního vzdělávacího plánu a vedení.
- Individuální případová práce se žáky v osobních problémech, zejména konzultace a vedení.
- Krizová intervence a zpracování krize pro žáky, pedagogické pracovníky a zákonné zástupce.
- Prevence školního neúspěchu žáků, zejména náprava a vedení.
- Kariérové poradenství u žáků.
- Techniky a hygiena učení pro žáky.
- Skupinová a komunitní práce s žáky.
- Koordinace preventivní práce ve třídě, programů pro třídy apod.
- Podpora spolupráce třídy a třídního učitele.
- Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti výchovy a vzdělávání.
- Konzultace se zákonnými zástupci při vzdělávacích a výchovných problémech dětí.
- Podpora tolerantního a multikulturního prostředí ve škole a školském zařízení.
- Podpora pro dlouhodobě selhávající žáky ve vzdělávání.
Metodická práce a vzdělávací činnost
- Participace na přípravě programu zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání.
- Metodická podpora při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
- Metodická pomoc třídním učitelům.
- Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky, konzultace a metodické vedení.
- Účast na pracovních poradách školy.
- Koordinace poradenských služeb poskytovaných ve škole, zejména výchovného poradce, školního metodika prevence a třídních učitelů.
- Koordinace poradenských služeb mimo školu a spolupráce se školskými poradenskými zařízeními, zdravotnickými a dalšími zařízeními.
- Metodické intervence z psychodidaktiky pro učitele, včetně podpory při tvorbě školního vzdělávacího programu.
- Besedy a osvěta zákonným zástupcům.
- Prezentační a informační činnost.
- Participace na přípravě přijímacího řízení ke vzdělávání ve střední škole.
Standardní činnosti školního speciálního pedagoga
- Podílí se na vytváření programu poskytování pedagogicko-psychologických poradenských služeb ve škole, včetně programu primární prevence.
- Komunikuje s vedením školy, pedagogy, žáky a zákonnými zástupci.
Diagnostika a depistáž
- Spolupráce při zápisu do 1. ročníku základního vzdělávání dle potřeb a možností školy a školního poradenského pracoviště.
- Vyhledávání žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb a zařazení do vhodného preventivního, zejména stimulačního, nebo intervenčního programu.
- Vyhledávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich zařazení do speciálně pedagogické péče.
- Vytyčení hlavních problémů žáka, stanovení plánu pedagogické podpory v rámci školy a mimo ni a stanovené druhu, rozsahu, frekvence, a trvání intervenčních činností.
- Diagnostika speciálních vzdělávacích potřeb žáka, zejména shromažďování údajů o žákovi, včetně anamnézy rodinné a osobní, dále speciálně pedagogická diagnostika, zejména při vzdělávacích problémech žáků, pro navazující intervence ve školním prostředí, speciálně pedagogická diagnostika předpokladů pro čtení, psaní, počítání, předpokladů rozvoje gramotnosti, analýza získaných údajů a jejich vyhodnocení.
- Speciálně pedagogická a etopedická diagnostika při výchovných problémech, stanovení intervenčního přístupu v rámci školy i mimo ni, dle potřeb, možností a profilace školy.
- Screening, ankety, dotazníky ve škole týkající se speciálních vzdělávacích potřeb a rizika vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
Konzultační, poradenské a intervenční práce
- Intervenční podpora při realizaci plánu pedagogické podpory.
- Dlouhodobá i krátkodobá individuální speciálně pedagogická péče za účelem naplňování podpůrných opatření pro žáky, speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, reedukační, kompenzační a stimulační činnosti; se žákem s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
- Dlouhodobá i krátkodobá speciálně pedagogická péče o skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, speciálně pedagogické vzdělávací činnosti, reedukační, kompenzační a stimulační činnosti; se skupinami žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
- Participace na vytvoření individuálního vzdělávacího plánu u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nebo plánu pedagogické podpory u žáků s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb ve spolupráci s třídním učitelem, učitelem odborného předmětu, s vedením školy, se zákonnými zástupci žáka, se žákem a s ostatními partnery podpůrného týmu uvnitř i vně školy.
- Průběžné vyhodnocování účinnosti poskytovaných podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb u žáků, dle potřeby navržení a realizace úprav.
- Preventivní intervenční programy v oblasti školního neúspěchu/výchovných problémů s uplatněním speciálně pedagogických/etopedických přístupů.
- Participace na kariérovém poradenství – volba vzdělávací dráhy žáka, individuální provázení žáka.
- Úpravy školního prostředí, zajištění speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
- Individuální konzultace pro rodiče, zabezpečení průběžné komunikace a kontaktů s rodiči žáka/zákonnými zástupci.
- Individuální konzultace pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb a rizika vzniku speciálně vzdělávacích potřeb.
- Speciálně pedagogické přístupy při řešení multikulturní problematiky ve školním prostředí.
- Konzultace s pracovníky školských a dalších poradenských zařízení.
Metodické, koordinační a vzdělávací činnosti
- Příprava a průběžná úprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole – koordinace speciálně pedagogických poradenských služeb na škole.
- Metodická pomoc třídním učitelů při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nebo rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
- Metodické činnosti pro další pedagogické pracovníky školy – specifika výuky a možnosti žáků dle druhu a stupně speciálních vzdělávacích potřeb, návrhy metod a forem práce se žáky – jejich zavádění do výuky, instruktáže využívání speciálních pomůcek a didaktických materiálů.
- Pracovní semináře pro pedagogické pracovníky v oblasti speciálních vzdělávacích potřeb a rizika jejich vzniku.
- Kooperace s pedagogickými pracovníky školy zajišťujícími poradenské služby.
- Kooperace se školskými poradenskými zařízeními a s dalšími institucemi a odbornými pracovníky ve prospěch žáka se speciálními vzdělávacími potřebami nebo s rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
- Participace na vytváření školních vzdělávacích programů, individuálních vzdělávacích plánů, plánů pedagogické podpory s cílem rozšíření služeb a zkvalitnění péče o skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami nebo rizikem vzniku speciálních vzdělávacích potřeb.
- Koordinace a metodické vedení asistentů pedagoga ve škole.
- Besedy a osvěta zejména zákonným zástupcům.
Příloha č. 2: Projevy rizikového chování
Primární prevence rizikového chování se na škole/školském zařízení zaměřuje prioritně na předcházení rozvoje rizik, které směřují zejména k následujícím rizikovým projevům v chování žáků:
- agrese, šikana, kyberšikana a další rizikové formy komunikace prostřednictvím multimedií, násilí, vandalismus, intolerance, antisemitismus, extremismus, rasismus a xenofobie, homofobie
- záškoláctví,
- závislostní chování, užívání všech návykových látek, netolismus, gambling
- rizikové sporty a rizikové chování v dopravě, prevence úrazů,
- spektrum poruch příjmu potravy,
- negativní působení sekt,
- sexuální rizikové chování,
- projevy syndromu týraného dítěte,
- krádeže,
- sebepoškozování,
- negativní projevy závislosti na subkulturách,
- domácí násilí,
- hazardní hraní,
- problémové situace týkajících se žáků s PAS (poruchy autistického spektra).
Preventivní progam_MS_ZSA_GYMA_2024_2025
ZŠA_GYMA_Strategie předcházení školní neúspěšnosti_2024_2025
Kyberšikana
Nebezpečné jevy spojené s užíváním internetu a mobilních telefonů
On-line poradna E-bezpečí
Rizika používání sociální sítě facebook
Pomoc při kybersikaně
Jak si ověřit informace na internetu