Milí rodiče!
Tento týden jsme si připomínali naše zemřelé – v pátek jsme navštívili Krčský hřbitov, ve čtvrtek jsme slavili mši, na které jste mnozí byli. Děkuji moc za pomoc z domova (nacvičování písní), děti jsem moc chválila. Bylo to vlastně poprvé, kdy jako třída někde na mši hráli a krásně se jim to povedlo.
Těšíme se na další „naši“ mši 7. 12. Písně pravděpodobně necháme stejné.
V dalším týdnu nás čeká opět návštěva a vyučování studentek. Jinak snad nic zvláštního.
Připomínám, že všechny špatné známky si lze opravit – stačí se nechat vyzkoušet znovu, jak to již mnoho dětí dělá.
Již nyní bych vás chtěla pozvat k zápisu na konzultace – zapište se, kdy se vám to hodí. Termíny jsou 21., 24. a 27. 11., pro každého jeden.
K uplynulému týdnu:
M – Začali jsme písemně dělit dvouciferným číslem, za jakékoli procvičování doma budu ráda.
ČJ – Pokračovali jsme s předponami s-, se- a z-, ze-, ještě je to pro děti docela náročné.
V češtině jsme začali mluvit o českých autorech knih pro děti – jejich seznam najdete na stránkách . Ne všechny jsou myslím vhodné jako četba pro páťáky (Staré pověsti české, Kytice), nicméně všechno jsou to autoři, o kterých by děti měly vědět. Např. na přijímačkách se na ně ptávají.
Postupně si je představíme a děti by si je měly zapamatovat. Když budete volit četbu, můžete se seznamem také inspirovat.
ČJS VL – Pokračujeme v procházení krajů. Tento týden jsme mluvili také o památkách Unesco, u čehož jsem si vzpomněla na krásný pořad ČT. Ve škole nemáme moc čas se na to dívat, tak posílám odkaz na případné doma.
Tento týden jsme mluvili o Olomouci, ale jsou tam díly i o všech dalších českých Unesco památkách.
ČJS PŘ – Pozvala jsem tento týden manžela (fyzika), aby dětem pověděl něco o elektrárnách. Podle kluků to bylo „fakt cool“, což potvrzuje, že toto téma je zejména mezi chlapci velmi populární.
Zároveň jsme tento týden ukončili měsíc říjen. Proto jsme psali měsíční sebehodnocení, vybírali své největší úspěchy (a dostali i malou odměnu).
Příští týden nás čekají z matematiky a češtiny ohlašované měsíční testy.
Krásný závěr dušičkové týdne!
—
Klára Šleglová
Projekt s názvem Šablony II OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt rozvíjí proinkluzivní prostředí v (MŠ/ZŠ) prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků.
Projekt s názvem Šablony OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt byl realizován v období od 1. 9. 2020 do 31. 8. 2022 a byl zaměřen na rozvoj proinkluzivního prostředí v MŠ/ZŠ prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků. V rámci projektu byly realizovány následující aktivity: dvojjazyčný asistent, projektová výuka, stáže pedagogických pracovníků, odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí ve školách, komunitně osvětová setkání.
© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina