Studijní materiály:
Tlak – příklady na procvičování
Práce-výkon-energie-trochu náročnější
Za nositelem Nobelovy ceny za fyziku Richardem Feynmanem přišel jeho kolega s prosbou: „Chci mojí mamince vysvětlovat fyziku, ale ona mne nechce poslouchat. Vás si váží, prosím domluvte jí.“
Feynman jí napsal: „Milá paní, neposlouchejte svého syna, který se vás snaží učit fyziku. Nejdůležitější v životě je láska.“
Až budete ve věku této babičky, tak se také na fyziku vykašlete, ale ono je dobré vědět, kam si na kolečko položit pytel cementu, abychom se co nejméně nadřeli. A to je fyzika.
Pokud vám ale vyhovuje představa, že auta pohánějí trpaslíci Ropíci a v počítači vše počítá trpaslík Silikonek – česky Křemílek (pro výkonnější počítače s pomocníkem Vochomůrkou), nikdo vám váš kreativní přístup nemůže zakázat. Navíc to může mít tu výhodu, že vám televizní programy budou připadat zajímavé a inspirující.
Jan Amos Komenský řekl: „Něco jsem se naučil od svých učitelů, více od svých spolužáků a nejvíce od svých žáků.“ Proto doufám, že se budou žáci snažit.
Prof. Jan Sokol, Ph.D., CSc kdysi napsal, že dnes tak zdůrazňovaná KONKURENCESCHOPNOST není to nejdůležitější, co má škola dávat dětem. Nejdůležitější je vychovat z nich slušné občany (lidi). Například učit je kritickému myšlení.
Na druhém místě – naučit je, aby se nenudili. To je, aby jako vycpávku volného času nepotřebovali obrazovku zářící všemi barvami, ale pochopení, že používání mozku (toho nejdokonalejšího co nedokážeme ani vzdáleně pochopit a už vůbec ne napodobit) je nejlepší NAPLNĚNÍ volného (a nejen volného) času.
A teprve třetí je konkurenceschopnost.
Jak vidíte, fyzika (a matematika) tyto požadavky rozvíjí. (Když to učím, tak si to samozřejmě pochválím)
Projekt s názvem Šablony II OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt rozvíjí proinkluzivní prostředí v (MŠ/ZŠ) prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků.
Projekt s názvem Šablony OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt byl realizován v období od 1. 9. 2020 do 31. 8. 2022 a byl zaměřen na rozvoj proinkluzivního prostředí v MŠ/ZŠ prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků. V rámci projektu byly realizovány následující aktivity: dvojjazyčný asistent, projektová výuka, stáže pedagogických pracovníků, odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí ve školách, komunitně osvětová setkání.
© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina