Jak s konflikty mezi sourozenci
v úterý 5. 10. 2021 od 17 do 20 hodin ve škole
V tříhodinovém workshopu se podíváme na sourozenecké třenice z pohledu rovnocennosti základních lidských potřeb. Přístup, který z něj vychází, umožňuje zaujmout ke sporům nestranný postoj a postupně vést děti k ohleduplnosti a samostatnosti při jejich řešení.
Součástí rozvíjení tohoto přístupu je schopnost uvědomovat si své navyklé reakce, když jsou děti v konfliktu (snaha vyšetřovat, rozhodovat o tom, kdo je v právu, nabízet řešení…), pracovat s vlastními emocemi a aktivně naslouchat oběma stranám sporu. Rodič tak svým vlastním chováním a jednáním vede děti k tomu, aby si dokázaly uvědomovat své pocity a myšlenky a vyjadřovat je respektujícím způsobem.
Bc. Hanka Čechová
Více než deset let se věnuje lektorování kurzů respektující komunikace vycházejících z humanistické psychologie (Výchova bez poražených, Škola bez poražených, Respektovat a být respektován). Absolvovala dvouletý program Kreativní pedagogika – pedagogická kondice na pražské DAMU. Je certifikovanou lektorkou MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) a vede individuální i skupinové kurzy zaměřené na práci s emocemi prostřednictvím všímavosti („mindfulness“).
Nezmění-li se současná opatření, na seminář je možné přijít bez přihlášení.
Projekt s názvem Šablony II OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt rozvíjí proinkluzivní prostředí v (MŠ/ZŠ) prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků.
Projekt s názvem Šablony OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt byl realizován v období od 1. 9. 2020 do 31. 8. 2022 a byl zaměřen na rozvoj proinkluzivního prostředí v MŠ/ZŠ prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků. V rámci projektu byly realizovány následující aktivity: dvojjazyčný asistent, projektová výuka, stáže pedagogických pracovníků, odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí ve školách, komunitně osvětová setkání.
© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina