1 ZÁKLADNÍ HYGIENICKÁ PRAVIDLA
a.Škola zajišťuje v rámci své kompetence dodržování např. dezinfekci rukou, úklid prostor, nevpouští do budovy nemocné osoby atp.
b.Místně příslušná KHS nařizuje speciální protiepidemická opatření s ohledem na aktuální situaci a místní podmínky.
1. Škola zahájí ve školním roce 2020/2021 svou činnost v plném rozsahu v souladu se školskými právními předpisy. 3. Od žáků se před prvním příchodem do školy nevyžaduje prohlášení o bezinfekčnosti. 5. Rodiče a zákonní zástupci mají při vstupu do vnitřních společných prostor školy povinnost nasadit si ochranné prostředky dýchacích cest (dále jen „rouška“), vydezinfikovat ruce a dodržovat hygienická opatření. 7. Pedagogové spadající do ohrožené skupiny tuto skutečnost mohou oznámit vedení školy a na pracovišti se mohou chránit rouškami nebo respirátory, popř. štíty. 9. Osobám s příznaky infekčního onemocnění je zakázán vstup do školy. 11. V případě konkrétních mimořádných situací spojených s onemocněním COVID-19 je škola vždy povinna postupovat podle pokynů KHS a dodržovat všechna aktuálně platná mimořádná opatření vyhlášená pro dané území příslušnou KHS nebo plošně MZČR.
2 OBECNÉ INFORMACE K PROVOZU ŠKOLY
3 HYGIENICKÁ PRAVIDLA A STANDARD ÚKLIDU
4 ORGANIZACE ŠKOLY V ZÁVISLOSTI NA SEMAFORU MZČR
5 KROKY ŠKOLY V PŘÍPADĚ PODEZŘENÍ NA VÝSKYT NÁKAZY COVID- 19
a. příznaky jsou patrné již při příchodu žáka do školy – žák není vpuštěn do budovy školy; v případě nezletilého žáka za podmínky, že je přítomen jeho zákonný zástupce,
b.příznaky jsou patrné již při příchodu žáka do školy a není přítomen zákonný zástupce nezletilého žáka – tuto skutečnost oznámit zákonnému zástupci neprodleně a informovat ho o nutnosti bezodkladného vyzvednutí/převzetí/odchodu ze školy; pokud toto není možné, postupuje se podle následujícího bodu,
c.příznaky se vyskytnou, jsou patrné v průběhu přítomnosti žáka ve škole; neprodleně dojde k poskytnutí roušky a umístění do předem připravené samostatné místnosti nebo k jinému způsobu izolace od ostatních přítomných ve škole a současně informování zákonného zástupce nezletilého žáka s ohledem na bezodkladné vyzvednutí žáka ze školy; zletilý žák opustí v nejkratším možném čase budovu školy.
3. Ve všech uvedených případech škola informuje zákonného zástupce, resp. zletilého žáka o tom, že má telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu.
4. Žákovi bude umožněn opětovný vstup do školy po předložení vyjádření ošetřujícího lékaře o jeho bezinfekčnosti nebo negativního výsledku testu na onemocnění COVID-19.
5. V izolaci pobývá osoba až do odchodu ze školy nebo do doby převzetí zákonným zástupcem v případě nezletilého žáka. Při péči o nemocného nebo podezřelého z nákazy je nutné použít ochranné osobní pomůcky touto osobou i zaměstnancem školy. Prostor izolace je dobře udržovatelný a dezinfikovatelný, přirozeně větratelný oknem.
6. V souladu s doporučením odborné lékařské společnosti je za normální tělesnou teplotu obecně považována hodnota do 37 °C.
7. V případě pouhého podezření na výskyt nákazy COVID-19 ve škole škola sama KHS nekontaktuje.
8. Pokud se u zaměstnance školy objeví příznaky infekčního onemocnění (včetně COVID-19), školu nebo aktivitu opustí v nejkratším možném čase s použitím roušky a dodržením dalších obecně známých pravidel chování a jednání při podezření na nákazu tímto virem.
9. Žákovi (popřípadě zaměstnanci školy) s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického onemocnění (rýma, kašel), je umožněn vstup do školy pouze v případě, prokáže-li, že netrpí infekční nemocí. Prokázáním se rozumí potvrzení od praktického lékaře.
6 VÝSKYT ONEMOCNĚNÍ COVID-19 U ŽÁKA NEBO ZAMĚSTNANCE ŠKOLY
7 Školní stravování
8 Školní družina
9 PŘÍPRAVA NA PŘECHOD NA PŘÍPADNÉ VZDĚLÁVÁNÍ NA DÁLKU JEDNÉ NEBO VÍCE TŘÍD
V případě, že je nařízením karantény nebo mimořádnými opatřeními KHS nebo opatřeními MZČR znemožněna osobní přítomnost žáků ve škole, mohou nastat následující situace:
9.1 Prezenční výuka
V případě, že se opatření či karanténa týká pouze omezeného počtu žáků, který nepřekročí více jak 50 % účastníků konkrétní třídy či skupiny, pokračuje výuka těch, kteří zůstávají ve škole, běžným způsobem. Škola nemá povinnost poskytovat vzdělávání distančním způsobem a postupuje obdobně jako v běžné situaci, kdy žáci nejsou přítomní ve škole, např. z důvodu nemoci. Pokud to však personální možnosti školy dovolí, budeme poskytovat dotčeným žákům individuální studijní podporu.
9.2 Smíšená výuka
V případě, že se onemocnění či karanténa týká více jak 50 % účastníků konkrétní třídy či skupiny, budeme DISTANČNÍM způsobem vzdělávat žáky, kterým je zakázána účast na prezenční výuce. Ostatní žáci pokračují v PREZENČNÍM vzdělávání.
9.3 Distanční výuka
Pokud je z důvodu nařízení karantény nebo kvůli mimořádným opatřením KHS nebo plošným opatřením MZd zakázána přítomnost žáků ve škole alespoň jedné celé skupiny/třídy/oddělení, škola poskytuje pro tyto skupiny/třídy/oddělení vzdělávání výhradně distančním způsobem. Ostatní skupiny/třídy/oddělení se vzdělávají dále prezenčním způsobem. Pokud je zakázána přítomnost všech žáků, přechází na distanční výuku celá škola. Škola vždy přizpůsobí distanční výuku jak individuálním podmínkám jednotlivých žáků, tak také svým personálním možnostem.
V Praze 28.8.2020
Juan Provecho, OSA
Ředitel školy
Projekt s názvem Šablony II OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt rozvíjí proinkluzivní prostředí v (MŠ/ZŠ) prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků.
Projekt s názvem Šablony OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt byl realizován v období od 1. 9. 2020 do 31. 8. 2022 a byl zaměřen na rozvoj proinkluzivního prostředí v MŠ/ZŠ prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků. V rámci projektu byly realizovány následující aktivity: dvojjazyčný asistent, projektová výuka, stáže pedagogických pracovníků, odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí ve školách, komunitně osvětová setkání.
© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina