Kdy je dítě připravené na vstup do mateřské školy
Co by mělo dítě zvládnout před nástupem do školky?
ZÁKLADNÍ HYGIENICKÁ PRAVIDLA
Samostatně používat WC (dítě zásadně bez plen, učitelka menším dětem pomůže při velké potřebě utřít zadeček)
Umýt se, utřít ruce, vyčistit zuby
Umět se samostatně vysmrkat
SAMOSTATNOST V OBLÉKÁNÍ
Samostatně se oblékat a obouvat, zapínat knoflíky, zapínat zipy (učitelka pouze dopomáhá) (3 – leté dítě se samostatně svlékne, oblékne tepláky, pyžamo, obuje bačkory)
SAMOSTATNOST VE STRAVOVÁNÍ
Umět se najíst ( jíst lžící a vidličkou, pít z hrnku)
Snažit se o čistotu u stolování
Nová jídla alespoň ochutnávat
RESPEKTOVAT POKYNY DOSPĚLÉHO
Reagovat navázáním očního kontaktu při zavolání jména
Ochotně chodit za ruku (zejména venku, na schodišti)
Snažit se udržovat pořádek ve vlastních věcech a trpělivě překonávat překážky (nereagovat opakovaně plačtivě nebo zlostně)
Dokončit zadaný úkol (uklízení hraček)
Akceptovat režim činností ve školce (včasný příchod, odpolední spánek – odpočinek atd.)
Respektovat pravidla a autoritu, která je určuje, ale také o nich diskutovat
Snažit se vědomě projevovat zdvořilé chování a vystupování (pozdravit, poprosit, poděkovat, odpovědět na otázku)
KOMUNIKACE
Mělo by umět mluvit – srozumitelně vyjadřovat své potřeby (jít na WC, hlásit okamžitě případné „nehody“ a jiné…)
Komunikovat se svým okolím, ale i umět nepříjemnou komunikaci odmítnout
Výsledky zápisu dětí do MŠ sv. Augustina ve školním roce 2018-2019 | |||
PŘIJATÉ | NEPŘIJATÉ | ||
13/18 | 23/18 | ||
12/18 | 28/18 | ||
2/18 | 26/18 | ||
3/18 | 6/18 | ||
4/18 | 11/18 | ||
17/18 | 7/18 | ||
19/18 | 9/18 | ||
20/18 | 21/18 | ||
16/18 | |||
14/18 | |||
8/18 | |||
1/18 | |||
5/18 | |||
18/18 | |||
22/18 | |||
24/18 | |||
10/18 | |||
15/18 | |||
25/18 | |||
27/18 |
Projekt s názvem Šablony II OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt rozvíjí proinkluzivní prostředí v (MŠ/ZŠ) prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků.
Projekt s názvem Šablony OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt byl realizován v období od 1. 9. 2020 do 31. 8. 2022 a byl zaměřen na rozvoj proinkluzivního prostředí v MŠ/ZŠ prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků. V rámci projektu byly realizovány následující aktivity: dvojjazyčný asistent, projektová výuka, stáže pedagogických pracovníků, odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí ve školách, komunitně osvětová setkání.
© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina