Milí rodiče!
Přeji vám všem požehnané Velikonoce a hodně radosti. Přáníčka i perníčky jste od dětí doufám dostali ve středu.
Minulý týden byl krátký a o Velikonocích toho bylo hodně, tak píšu nyní za oba týdny.
Většina dětí si už objednala fotky třídy. Kdo ještě ne, může si vybrat fotografii s O. Juanem či bez něj nebo obě. Jedna fotografie stojí 35 Kč. Čím dříve to bude vyřízené, tím lépe.
Příští týden nás čeká v úterý Škola rodičů – více viz
web.
V sobotu večer se pak koná
školní ples. Nezapomeňte si včas koupit u Ivana lístky.
Trochu s předstihem připomínám, že v pátek 20. 4. jdeme společně já a vy, maminky, do kavárny. Oslavit blížící se konec 1. stupně dětí:-) Těším se na vás!
S tím souvisí také můj pomalu se blížící odchod ze školy, naposledy bych měla na vyučování přijít v pátek 4. května. Mám velkou radost, že se nám podařilo sehnat milou nástupkyni Kateřinu, která, ač ještě dokončuje studium na VŠ, bude s dětmi v květnu a červnu. Postupně si s ní budeme předávat třídu a všechny věci okolo. Společně i s vámi bychom se setkali na třídní schůzce ve středu 2. 5. v 17 hodin. Vím, že je to již za necelý měsíc, ale přesto prosím – pokud můžete, přijďte.
K uplynulým dvěma týdnům:
M – Pracovali jsme s úhly v různých prostředích a tvarech. Děti měřily, počítaly a odvozovaly a hodně se ve všem zlepšily. Také jsme se zabývali slovními úlohami. Protože je na nich pro děti nejtěžší čtení, domluvili jsme se, že budeme dělat klasický zápis, pak řešení a odpověď (jak jsme se to učili my). Jakmile to děti nebudou potřebovat, samozřejmě zápis dělat nemusí, ale v tuto chvíli mi to přišlo důležité. Občas mají děti problém vyčíst ze zadání údaje a to, co se má vlastně počítat. Zápis jim pomáhá.
ČJ – Dokončili jsme číslovky a vrhli se na opakování sloves. Děti by měly být schopny vyhledávat slovesa v textu (mají problém u složených tvarů, kde podtrhávají jen jednu část, např. „bude začínat“ je dohromady jedno sloveso, i když dvě slova) a určit u nich osobu, číslo, čas a způsob.
Ve slohu jsme dokončovali pozvánky a s jednu skupinou už začali téma formální a neformální dopis.
V literatuře jsme se seznámili s dalšími spisovateli. Děti by se už měly naučit
spisovatele a jejich díla správně přiřadit (seznam na stránkách naší třídy ve složce ČJ).
ČJS VL – Psali jsme test a pomalu se přesouváme do 19. století.
ČJS PŘ – Ještě před Velikonoci jsme začali s dětmi lidské tělo. Navázali jsme na sexuální výchovu rovnou rozmnožovací soustavou a vývojem člověka. Bylo hezké, jak se děti o všechno zajímaly. Vzhledem k naší situaci ve třídě přišla i řeč na to, co miminko v břiše dělá, co slyší či vidí, jak se živí a vylučuje atp.
Nakonec děti sepisovaly otázky, co by je o lidském těle zajímalo (např. proč je oko barevné, kolik máme kostí, jak dýcháme, proč se puberťák chová jinak), tak doufám, že na všechno v následujících hodinách budeme hledat odpovědi.
Přeji vám krásný slunečný jarní víkend!
—