Milí rodiče!
Tento týden jsme si užili divadlo. Zajímalo by mě, co vám o něm děti říkaly, protože ve většině případů je dost zaujalo. Hodně jsme pak diskutovali o příběhu i o době komunismu a děti měly i za úkol poptat se vás (nebo prarodičů), jak jste to prožívali a co bylo jinak než dnes. Kdyby vás zajímal příběh Luboše Jednorožce, o kterém divadlo bylo, najdete ho např. zde:
http://www.pametnaroda.cz/witness/index/id/204/#cs_204
Také některé děti absolvovaly testy studijních předpokladů od KPPP. Jejich vyhodnocení vás čeká 14. 2. Každé dítě má vyhrazeno 15 minut, kdy si s ním a s vámi pí psycholožka popovídá. Čas najdete napsaný v ŽK svého dítěte.
Příští týden nás čeká hlavně předávání vysvědčení ve středu ve 14.30 hodin. Jste srdečně zváni.
V pátek budeme mít pololetní prázdniny a na ně navážou hned prázdniny jarní.
K uplynulému týdnu:
M – Hodně jsme se ještě tento týden vraceli k rovnicím. Také jsme počítali aritmetický průměr (zatím pouze případy, kdy vychází jako průměr celé číslo).
ČJ – Začali jsme se zabývat zájmeny a jejich druhy, zatím známe osobní, ukazovací a přivlastňovací. Ve čtení jsme psali test na české spisovatele a společně jsme četli Foglarovu Záhadu hlavolamu a Rychlé šípy. Děti to dost zaujalo, někteří tvrdili, že si Záhadu hlavolamu určitě chtějí přečíst.
Ve slohu jsme pracovali s popisem pracovního postupu, děti psaly recepty na své vymyšlené jídlo – Krampoblouch. Pokud to bude možné, podívejte se s nimi na jejich recepty. Kdo by mohl, ideálně ať dítě nechá si to uvařit. Je jasné, že některé představy děti ještě nemohou mít (např. smícháme mléko a tři vejce, z tohoto těsta pak tvoříme kuličky) a také těžko odhadují poměry surovin (1kg soli na 5 porcí hovězího masa) a další údaje (ohřejeme mléko na 15 stupňů).
Vím, že je to v rodinném provozu často náročné, přesto, kdyby si děti mohly své recepty vyzkoušet a s vaší pomocí upravit, byla by to skvělá zkušenost.
ČJS VL – Připomínám, že na stránkách třídy najdou děti všechno, co by měly znát ze slepé mapy Evropy (stejné údaje mají i v sešitě). Tento týden jsme mluvili o Evropské unii, hospodářství v Evropě a pracovali jsme s mapou. Je vidět, že jsou v ní děti čím dál víc zorientované.
ČJS PŘ – Začali jsme pracovat s atlasy rostlin a živočichů, moc děkuji za ty, co jste dětem zapůjčili.
Přeji vám opět krásný volební víkend!
U nás ve třídě už volby proběhly, děti si dnes vytvořily komisi a o přestávce všichni volili.
—