Milí rodiče!
Zdravím vás poprvé v roce 2018 a přeji všechno dobré.
Děkuji vám, kteří jste přišli toto úterý na setkání rodičů do kláštera. Oproti dřívějším letům to bylo trochu komornější, ale myslím, že pěkné. A měli jsme příležitost popovídat si.
Uplynulý týden byl hodně náročný, každý den si děti chtěly opravovat všemožné známky a pořád jsme měli plné ruce práce.
Moc prosím i vás, abych mohla uzavřít pololetí v třídnici – některé děti dluží omluvenky a nemají podepsané známky v ŽK za poslední dobu. Poprosím do pondělí.
Kdybyste měli v následujících dnech čas, můžete se podívat na zajímavé výstavy na Hradě, obě jsou zdarma.
https://www.hrad.cz/cs/kultura-na-hrade/program/v-zakladech-statnosti-11006#from-list
Bohužel jsem se o nich dozvěděla pozdě, takže se školou jít nemůžeme. Ale kdybyste měli příležitost podívat se třeba s dětmi na korunovační klenoty, určitě to stojí za to.
V příštím týdnu budou děti na horách, já budu v Praze. Ve středu se spolu setkáme na třídních schůzkách v 17 hodin. Těším se na vás.
K uplynulému týdnu:
ČJS PŘ – Začnu netradičně přírodovědou, zabýváme se teď jednotlivými podnebnými pásy, jejich živočichy a rostlinami. Velice bych ocenila, kdyby si děti mohly minimálně na následující dva týdny (včetně 15.) přinést atlasy živočichů nebo rostlin – máte-li doma nebo máte-li možnost zajít do knihovny. Budeme pozorovat, jak jednotlivé druhy můžeme třídit, jak v atlasech hledat apod.
ČJS VL – V lednu bychom měli společně probrat Evropu, abychom se mohli v dalším pololetí vrhnout ze zeměpisu na dějepis. S dětmi jsme proto tento týden probrali mnoho věcí, které jsme si hledali v mapě. Doplnila jsem tyto pojmy na stránky, dodala jsem i odkazy k procvičování nebo pořad Evropské pexeso. Podívejte se zde.
ČJ – Zopakovali jsme koncovky přídavných jmen tvrdých a měkkých a věnovali se i stupňování příd. jmen.
Ve slohu jsme začali psát popis pracovního postupu – vymyšlený recept, což děti hodně bavilo.
Co se týče literatury, děti už by měly umět české spisovatele dle seznamu na webu.
M – Tento týden jsme počítali rovnice a opakovali i jednotky délky a povrchu. Počítali jsme kostru, povrch a objem kvádrů.
HV – V následujících týdnech by se děti měly naučit každý jednu karaoke písničku, kterou pak ve škole zazpívají. Mohou si vybrat jakoukoli, ve které není slyšet zpěv. Níže posílám několik tipů na písničky, co by děti mohly znát. Vybrat si mohou ale i cokoli, co není v seznamu. V tom případě prosím poslat odkaz. Píseň nemusí být česká.
Přeji vám klidný volební víkend!
—
Klára Šleglová
Projekt s názvem Šablony II OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt rozvíjí proinkluzivní prostředí v (MŠ/ZŠ) prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků.
Projekt s názvem Šablony OP PPR pro MŠ a ZŠ sv. Augustina, reg. číslo CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_071/0001693 je financován z Operačního programu Praha – pól růstu ČR. Projekt byl realizován v období od 1. 9. 2020 do 31. 8. 2022 a byl zaměřen na rozvoj proinkluzivního prostředí v MŠ/ZŠ prostřednictvím podpory dětí/žáků s odlišným mateřským jazykem a aktivit zaměřených na spolupráci s rodiči dětí/žáků. V rámci projektu byly realizovány následující aktivity: dvojjazyčný asistent, projektová výuka, stáže pedagogických pracovníků, odborně zaměřená tematická setkávání a spolupráce s rodiči dětí ve školách, komunitně osvětová setkání.
© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina