Milí rodiče!
Tento týden jsme ve třídě 3x slavili. Jednak měly dvě děti svátek a jednak jsme ukončili první měsíc tohoto školního roku. Do ŽK jsme provedli sebehodnocení a pak společně sdíleli a slavili naše největší úspěchy. Máme je zapsané i na plakátku ve třídě. Např. se tam dočtete:
– Konečně jsem pochopila stavbu slova.
– Jdou mi algebrogramy.
– Začala jsem se bavit se spolužáky, se kterými jsem se loni nekamarádila.
– Už tu mám kamarády.
apod.
Je to hezká přehlídka.
V příštím týdnu nás čeká školní bazar a v pátek také sběr hliníku. Poprosíme o oddělování fólií a plechovek jako vždy.
Protože skončil měsíc, budeme psát měsíční test z matematiky a češtiny. Tento systém jsme měli v M již loni, letos to rozšíříme i na ČJ. Děti o tom vědí.
V tomto semestru budou v naší třídě také probíhat průběžné praxe studentů učitelství 1. stupně na PedF UK – praxe z matematiky. Příští týden přijdou pouze na náslech, poté 1x za 14 dní budou sami učit. Těším se moc, myslím, že to bude zase nová zajímavá zkušenost.
V minulém týdenním mailu jsem vás prosila o informaci, zda vaše dítě pojede na hory. Dosud jsem dostala odpověď pouze od deseti rodičů. Prosím o odpověď od zbylých devíti rodičů.
K uplynulému týdnu:
M – Děti se docela potrápily na písemném násobení. U toho stejně jako u jakékoli jiné lítky platí – dítě se na ni může přijít zeptat a znovu vysvětlíme. Dle domluvy se také na cokoli může nechat vyzkoušet na opravu.
Kromě toho jsme rýsovali a opakovali vše, co známe z geometrie. Zavedli jsme si pojem centimetr čtvereční (který už dobře známe z praxe – jako“kachlík“).
ČJ – Opakovali jsme slovesa a jejich mluvnické kategorie, dětem je to vcelku jasné, jen někteří potřebují více procvičovat. Zopakovali jsme také podmět a přísudek a větu jednoduchou a souvětí.
Ve slohu děti psaly popis svého tatínka a ve čtení jsme začali probírat známé české ilustrátory knih pro děti (Born, Čapek, Zmatlíková, Trnka, Lada, Sekora, Pilař, Burian, Miler, Smetana).
ČJS VL – Ve vlastivědě jsme zopakovali kraje a krasjká města – děti by je měly umět najít na slepé mapě! Začali jsme mluvit o Praze.
ČJS PŘ – Dělali jsme pokusy, abychom „dokázali“ přítomnost vzduchu, zopakovali jsme si, co jsou horniny a co nerosty.
Vím, že už toho učení začíná být hodně, tak prosím také o vaši pomoc, aby děti všechno v pohodě zvládly.
Hezký víkend!
—