Český jazyk

UncategorizedKomentáře nejsou povolené u textu s názvem Český jazyk

Čtenářský deník

  • Denně čti pravidelně 15 – 20 minut.
  • Za rok bys měl přečíst minimálně 6 knih, tj. 3 knihy za pololetí.
  • Zapiš každou přečtenou knihu do čtenářského deníku. Nesmí chybět datum zápisu, název knihy, autor, ilustrátor, nakladatelství a rok vydání. Napiš také dvě až tři věty o ději knihya vlastní (zcela konkrétní!) hodnocení nejméně jednou větou. Alespoň u 2 knih nakresli ilustraci.
  • Poznámka: Kniha se mi líbila není konkrétní hodnocení.
  • Jedenkrát v každém pololetí si připrav referát o přečtené knize: pověz všechny důležité údaje o knize (viz zápis ve čtenářském deníku). Přines čtenářský deník a ukaž nám svůj zápis. Přečti dvouminutovou ukázku.
  • Po vánočních prázdninách a na konci května odevzdej čtenářský deník k hodnocení. Pokaždé bys v něm měl mít minimálně 3 nově zapsané knihy.

Kulturní deník

  • Navštěvuj s rodiči, prarodiči, kamarády, oddílem nebo s kýmkoli dalším kulturní akce.
  • Za kulturní akce považujeme divadla, výstavy, koncerty, návštěvy muzea, hradu, zámku, zajímavé památky (kláštera, továrny…), dny otevřených dveří na zajímavých místech a další aktivity (Den archeologie…).
  • Za rok bys měl navštívit minimálně 4 různé kulturní akce, tj. 2 kulturní akce za pololetí.
  • Zapiš každou navštívenou kulturní akci do kulturního deníku. Nesmí chybět datum zápisu, název akce a místo konání. Popiš, jak akce probíhala, co jsi viděl nebo zažil. Napiš také vlastní (zcela konkrétní!) hodnocení nejméně dvěma větami. Nalep do deníku také materiály z akce (mapka, leták, vstupenka…).
  • Poznámka: Bylo to pěkné není konkrétní hodnocení.
  • Na společně domluvený čas ke konci pololetí si připrav povídání o jedné kulturní akci, kterou jsi navštívil. Ve škole ostatním vyprávěj, co jsi zažil.
  • Po vánočních prázdninách a na konci května odevzdej kulturní deník k hodnocení. Pokaždé bys v něm měl mít minimálně 2 nově zapsané kulturní akce.

Příklady hodnocení knih

Konkrétní

Dlouho jsem nevěděla, kdo je zlodějem. Líbilo se mi, že to nešlo hned poznat, a že mě tak kniha udržovala napjatou.
 
Ocenil jsem podrobné popisy míst, kde se příběh odehrával, protože jsem si díky nim mohl všechno představovat.
 
Líbilo se mi, že hlavní hrdina byl statečný a sám přečkal vichřici v horách, i když měl strach. Jako čtenář jsem mu držel palce.
 
Nebavily mě dlouhé popisy přírody, kterých bylo v knize podle mě až moc.
 
Líbilo se mi, že hlavní postava – Mikuláš – používá legrační slova jako poněvadž nebo nýbrž.
 
Celou dobu jsem čekal, jak to dopadne, a tak jsem se od knihy někdy nemohl ani odtrhnout. Na konci mě ale zklamalo, když se ukázalo, že hlavní hrdina umřel. To jsem nečekal.
 
Rád bych si přečetl další knihy od tohoto autora, protože píše srozumitelně. Nepoužívá moc cizích slov a jeho dětští hrdinové uvažují tak, jak opravdové děti uvažují.
Nekonkrétní
Příběh byl hezký.V knize byly zajímavé postavy. Líbilo se mi, že měly různé vlastnosti.Kniha mě bavila.

Kniha byla nudná, a tak jsem ji ani nedočetl.

Čeští autoři knih pro děti

Odkaz na seznam zde.

Světoví autoři knih pro děti

Odkaz na seznam zde.

  • Poslední příspěvky

  • Nadcházející akce

    1. Konzultace 2. GYMA

      Listopad 14 @ 13:00 - 15:30
    2. 15 let: prezentace

      Listopad 15
    3. KPPP_Výchova k odpovědnosti_9. třída_Prevence šikanování

      Listopad 15 @ 7:50 - 10:25
    4. KPPP_Výchova k odpovědnosti_8. třída_Prevence závislostí

      Listopad 15 @ 10:50 - 13:25
    5. Konzultace 3. třída

      Listopad 15 @ 13:00 - 15:30

© 2020 MŠ, ZŠ a Gymnázium sv. Augustina